Werkwijze & Diensten

Hoe gaan we te werk?

Werkwijze & Diensten

Hoe gaan we te werk?

Werkwijze & Diensten

Hoe gaan we te werk?

Werkwijze

Wij helpen merken met het ontdekken en realiseren van hun Bovenscheidend Vermogen

Wat we doen

ADDFOCUS helpt je het positieve verschil te maken met jouw merk. Impact te maken op je medewerkers, stakeholders en de wereld om je heen. Om dit te realiseren focussen we ons op drie succesbepalende factoren.

1. Betekenisvol Positioneren: buiten beginnen is binnen winnen.

In tegenstelling tot de meeste bureaus begint ADDFOCUS altijd met een analyse van de buitenwereld: wat verwachten je (potentiële) klanten van je? Waar dromen ze van, wat zijn hun fundamentele drijfveren, wat inspireert ze en wat maakt dat ze jouw merk graag in hun hart zouden sluiten?


Internal Engagement

Je medewerkers zijn de belangrijkste sleutel in het waarmaken van jouw Bovenscheidend Vermogen. Daarom zetten we medewerkers en management direct in beweging door ze actief te betrekken bij het ontwikkelen van jullie Purpose. Dat zorgt voor engagement bij je medewerkers.


Strategie: welke keuzes bepalen je ‘License-to-Win’?

Vaak is de kiem voor jouw Bovenscheidend Vermogen er al in de vorm van een ‘License-to-Win’, maar moet je deze nog ontdekken en tot wasdom brengen. Dat is precies waar wij heel goed in zijn: wij weten welke stappen je hiervoor moet zetten en helpen je haarfijn de juiste keuzes te maken. Dat leidt tot jouw ‘License-to-Win’. Daarmee leggen we de basis voor het Bovenscheidende Vermogen van jouw merk.


Implementatie

Het resultaat vertalen we in een inspirerende WHY-HOW-WHAT en een Purpose met aantrekkingskracht. Datgene waar medewerkers graag voor gaan en waar klanten voor willen kiezen. Dit werken we graag samen met je uit langs de lijnen van:

  • Branding & Corporate Identity
  • Merk(portfolio)-strategie
  • Marketing strategie
  • Organisatie-ontwikkelingstrategie
  • In- en externe communicatie strategie
  • Organisatie ontwikkelingstrategie
  • Leiderschapontwikkeling en Internal Engagement
  • Implementatie Roadmap

2. Handelen vanuit je Purpose

Bovenscheidend Vermogen staat of valt met waarmaken wat je belooft. Daarom helpen we je acties te benoemen en proposities te ontwikkelen die daarvoor zorgen. Dat doen we door te focussen op de behoeften en drijfveren van je (potentiele) klanten. Ook hier weer ‘outside in’ dus. Niet ingewikkeld, maar wel een kunst om dat goed en consequent te doen.

Dat deden en doen we bijvoorbeeld voor Staatsbosbeheer, Summa College en Zuyd Hogeschool. En we hielpen de Marketeers van Arag, Centraal Beheer en Eneco om bij het ontwikkelen van nieuwe proposities te denken vanuit het Hoger Doel van hun merk.

3. Professionaliseren van je Marketing- en Communicatiefunctie

Marketing- en Communicatie-afdelingen hebben vaak de uitdaging om extra impact te genereren. ADDFOCUS helpt je op 3 manieren om je MarCom-functie klaar voor de toekomst te maken:

1. Het ontwikkelen van een toekomstgerichte blauwdruk voor de inrichting en de werkwijze van je Marketing- en Communicatie-afdeling(en).

2. Ons ‘High Impact Trainshopprogramma’, waarmee we marketing- en communicatiemedewerkers in 3 stappen snel naar een structureel hoger niveau brengen. Dat onze aanpak werkt, bewijzen de vele awards die onze klanten wonnen na het volgen van een High Impact Trainshopprogramma bij ADDFOCUS.

3. Ook ondersteunen we leidinggevenden bij het vergroten van hun impact middels klankborden en coaching langs de lijnen van inhoud en invloed.