‘Waarom deze nieuwe website Adriaan?’

4 april 2019by Adriaan Oomen

Om twee redenen. Ten eerste omdat het positioneren van merken in de afgelopen jaren – met dank aan Simon Sinek – is opgeschoven van (vooral) een communicatieactiviteit naar een strategische keuze, die flinke impact heeft op de resultaten van je organisatie. En vaak hand in hand gaat met een verandertraject. En daar is ADDFOCUS in door gegroeid.

 

Ten tweede: toen ik mijn boek ‘Bovenscheidend Vermogen’ schreef, ik me heb verdiept in positioneren vanuit een hoger doel (‘purpose’). Dat heeft me gegrepen. Want hoe mooi is het als:

  1. je meer betekenis kunt hebben voor je klanten, de wereld om je heen en je medewerkers,
  2. bovendien je impact kunt verhogen,
  3. plus je resultaten verbeteren?

 

Van Marketing naar Mattering dus. Ik heb er ook een blog over geschreven..

 

‘Ben je van je geloof gevallen, Adriaan?’

 

Geen zorgen; bij het positioneren van een merk begin je volgens mijn eigenwijze mening altijd outside-in: het gaat erom dat je relevant blijft voor de wereld om je heen. En dat doe je door aan te sluiten bij de fundamentele menselijke waarden en drijfveren.

 

Ik vind het heerlijk om daar mee bezig te mogen zijn! En genoeg reden om de website te vernieuwen. Laat je me weten wat je ervan vindt? Ik ben benieuwd naar je reactie.

 

Hartelijke groet,

 

Adriaan Oomen
ADDFOCUS