TechniekTalent.nu

TechniekTalent.Nu heeft Addfocus gevraagd om 'werken in de techniek' te herpositioneren.

TechniekTalent.Nu is het samenwerkingsverband van bedrijfsleven, opleidingsfondsen, koepelorganisaties en scholen dat als doel heeft meer instroom en behoud van (jonge) mensen in de techniek te genereren.

Nederland kent een groot tekort aan technici. Binnen nu en een paar jaar zijn er zo'n 150.000 vacatures in de techniek die niet vervuld kunnen worden als er niet meer jongeren een technische opleiding gaan volgen. Een van de belangrijkste oorzaken hiervan is dat veel jongeren werken in de techniek niet aantrekkelijk vinden. Het imago van de techniek is dat van blauwe overalls en vieze handen. Dat terwijl de topbedrijven in de wereld veelal uit de technologische hoek komen. Denk aan Apple, Google en Philips.

Samen met TechniekTalent.Nu heeft Addfocus de positionering en communicatiestrategie met de titel 'Toekomst maken' ontwikkeld. Een belangrijke peiler is een nieuwe beeldtaal voor techniek die in de vorm van een nieuwe beeldbank 'the new picture of technique' samen met reclamebureau 'Het Stormt' en een aantal topfotografen is ontwikkeld.

TechniekTalent.nu

  • TechniekTalent.Nu heeft Addfocus gevraagd om 'werken in de techniek' te herpositioneren.